I got myself a duktighets-man (och lite för mycket vidvinkel)

En sådan därn som kan laga mat när han märker att man är hungrig och sedan diska efteråt för att det ska se fint och mysigt ut i vårt kök, i vårt hem, om inte dygnet-runt-radion räcker för att bona om hemtrevnaden, som t ex när P3 Star eller en estradpoet som vägrar ge upp hörs i etern. En sådan därn som byter täcke på en tidigt i ottan när han ska till jobbet men jag ska få sussa vidare, som skiftar från billigt klibbigt IKEA-täcke, den eventuella orsaken till alla nattresorna för att värme kan öka drömsömnen, till hans egna kvalstermumsiga lyxtäcke. En sådan därn som tar på sig plasthandskarna och med största allvar tar sig an bakre delen av mitt huvud när det är dags för låtsas-att-jag-inte-är-blond-färgning, hur illa det än luktar. En sådan därn som fattar vad man säger när man är arg och frustrerad över en situation, norm, synsätt eller tradition och faktiskt kan hjälpa en att analysera, inte bara lyssna. En sådan därn som kramar en och säger OroaDigInte
DetOrdnarSigMenJagFörstårAtt
DetÄrJobbigtNu, trots att man bara har ett blodsockerfall. En sådan därn som följer med en bra bit bort från det goda, heta, kaffet på Waynes, ute i bitter marskyla, bara för att jag ska få föreviga en stackars ynklig båt som har gett upp, hur mycket han än avskyr vinter och plågas av den grå himlen och de svidande vindarna.
En sådan därn bra en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0