37 (- 5) dagar ledigt (kvar)

Äntligen ledig. 37 dagar totalt, det är så att jag knappt förstår det själv. Och det bästa av allt: Jag har så lite på schemat att jag faktiskt kan och har tid att njuta. Tja, på ett ungefär i varje fall. Det går inte att helt låta bli att tänka på att jag måste utnjyttja tiden och passa på att göra alla de där enmiljontrehundrasjuttiofemtusen
niohundra sakerna som jag annars inte hinner med, men förutom det känns livet riktigt lugnt, behagligt och kravlöst. Jag älskart! Så nu spenderas dagarna mest med att vakna, kanske traska ner på stan, inse att det är roligare hemma, komma tillbaka hem, läsa, pyssla, hänga ute i trädgården och...tja, inte så vansinnigt mycket mer. Det fotas och jag passar på att lära mig små detaljer i photoshop när jag ändå är igång, ivrig med att lära mig precis ALLT inför det kommande omöjlighetsuppdraget i oktober - ta Ammis och Simons bröllopsfoton (knäsvag av rädsla, om än en smula smickrad). Som hjälp på traven fick jag den absolut finaste semesterpresenten någonsin - ett par friska ögon (om du också hade påtvingats glasögon i nästan ett år, genom slask, imma och regnstorm, så skulle du också förstå). Detta underlättar en massa vid själva fototagande så om jag har riktigt riktigt tur nu så kanske jag till och med kommer att ha ett kraftigt fotosug den närmaste tiden. Om inte annat blir det en rejäl fördel när jag ska gå på 3D-bio och slipper ha glasögon på glasögon.
Inte så elegant som man kan tänka sig. Faktiskt.

På väg ner på stan häromdagen jämförde vi upplevelser som haft något med åkturer, skådespel, 3D, simulatorer och specialeffekter att göra. Erik tog, likt den Commander Cody han är, fram sitt häftighetstrumfkort genom sitt besök på Universal Studies. Sedan såg vi en liknande åktur i självaste stadskärnan. Fick dock aldrig reda på om det var fullt lika imponerande som att se en livs levande John Connor eller åka i en rörlig farkost för att spränga Dödsstjärnan, så jag kan inte dra några slutsatser om dess potential.



Vi fikade på dyrschtälle. Som vi säger där jag kommer ifrån. D v s snåljåparnas förtrollade land.




En annan dag spenderades ute i solen skuggan. Det är något med Martin och hans syn på glass i värme, men jag är inte den som är den utan passar på att njuta när han tjatar sig fram till lyckodagar. Jag gjorde nästan klart min LittleBigPlanet-docka (som Elin ska få som tack för att vi får bo hos henne i en vecka, vilken (dockan alltså) hon förhoppningsvis lär uppskatta efter att ha blivit helt tagen av Eriks vita LBP-figur som pysslades fram hos föräldrarna när även hon var på besök). Resten av tiden spenderades med att övertala Martin att han skulle läsa Twilight-serien, mycket för att jag inte vill vara ensam med att obsessa. För er som inte visste kan Twilight beskrivas som en inte-så-bra-skrivet-på-ett-inte-så-bra-språk-men-ändå-är-förbenat-spännande-sådär-så-det-är-svårt-att-inte-sträckläsa-bok. Könsstereotyper trängs med klyschor, highschool drama och allmänt nonsens, men är ändå en fängslande berättelse. Alltså är den precis en sådan där bok som man vill att någon annan också ska fastna i eftersom man nästan skäms för att vara så lättflirtad av något så krafsigt. Det är ansträngande det där, att hålla bilden uppe av sig själv som sofistikerad, intressand och allmänt tuff.
På kvällen fylldes trädgården på av ytterligare glada och det demonstrerades att grillning kan vara mer än bara (trista) korvar i en gigantisk lekplatsleksak.

Martin hade ett par solglasögon från förra året och höll hårt i dem, trots att han läst att man numera ska ha stora glajjer. Jag gillade dem ändå.



Min pojkvän och hans pojkvän. Som sedan gjorde det Martin aldrig lyckades med - lånade hem Twilight för att sedan inte höras av på drygt ett dygn. That´s my dude!



PS. Jag hade tänkt ta lite semester härifrån också (mer än vanligt d v s). Får se när vi ses. Puss! DS.

Kommentarer
Postat av: Kålis

Jag ska ha 44 glada dagar snart, jag vann! :-)

2009-07-01 @ 21:34:15
Postat av: Bjös

w00t?! Hur lyckades du med det? Ok att vissa får mer när de fyller 30, men om jag inte minns helt fel har du en stund kvar till dess...så, vad är det magiska trick? Sparat sedan förra året? Oh well, grattis till vinsten!

2009-07-01 @ 21:45:11
Postat av: Lina Nääs

fett snygga bilder! Bröllopet kommer gå skitbra

2009-07-01 @ 22:41:51
URL: http://www.penkslillaritblock.blogspot.comn
Postat av: Máma

Åh tack, mys! Det värmer alltid lite extra när det kommer från dig.



Vi får se med bröllopet, hur det går, men så länge jag inte glömmer linsskyddet på så känns det som om jag har kommit halvvägs, åtminstone...på ett unjefär.

2009-07-02 @ 09:21:27
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/
Postat av: Kålis

Tackar! Tricket var inte skojigare än att jag bytte jobb. Så jag kommer att vara "mellan två jobb" på riktigt :-) På det nya får jag i och för sig 30 dagar men då har man inga halvdagar eller klämdagar som man brukar ha, så det märks nog inte så mycket...



Hoho, sparat dagar??! Det skulle jag aldrig reda upp! Förra året var jag tvungen att nalla några obetalda dagar också för att det skulle räcka :-) Det blev en jeeeettedyr semester :-)

2009-07-03 @ 06:41:21
Postat av: iis

Va cool du är! (:

2009-08-08 @ 11:58:29
URL: http://artificed.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha, oj, cool är inte riktigt det jag skulle beskriva mig själv, men tack så jättemycket!

2009-08-08 @ 18:27:42
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/
Postat av: matilda

hittade din blogg på första sidan :)

superhärliga bilder du har !! :D

2009-08-09 @ 18:09:19
URL: http://twinturbot.blogg.se/
Postat av: Kajsa

haha, vad gulligt att han låna twilight! :D

2009-08-10 @ 15:58:33
URL: http://thelionandlamblove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0