Tiden går runt

Listigasteste
Det var länge sedan jag skrev ordentligt och det finns mycket att prata om. Tankarna bara yr i huvudet och behovet av ordning är stort. Jag tänkte därför sammanfatta mitt liv, just nu, just då, just snart, i listform. Detta sätta att punkta upp verkligheten kan tyckas trist och jag har genom tiden blivit smått hånad för min kärlek till uppspaltning, men det struntar jag i - listor är fenomenala. Det handlar inte bara om tydligheten utan framförallt om den ordningssamma. Det är något tyskt över det, du vet, likt det land där kvadratiska ting är och förblir fykantiga. Att jag skulle gilla det är egentligen märkligt, eftersom det är så olikt mitt virrvarr till personlighet, men ibland är det ju bara så fruktansvärt mysigt att åka på weekendsemester från en själv.
Ungefär en kvart innan det nya året plitade jag och Martin ner en sammanfattning över det gångna året, samtidigt som vi satte upp mål, nej riktlinjer, för följande 31536000 sekunder (nämnde jag att jag en gång kunde rabbla 60 decimaler av pi?). 31535999, 31535998, 31535997.

Då - 2008
  • Drömmarna. Sedan någon gång 2008 kan jag inte minnas en enda natt som jag inte kommer ihåg vad jag har drömt när jag vaknar. Inatt drömde jag t ex om att jag stompade sönder människor med mitt gigantiska fordon på styltor. Jag såg hur folk flydde under mig, men brydde mig inte. Och såhär är det. Vareviga. Natt.
  • Riktigt riktigt snygga målningar.
  • Skattjakt i april. Kartor som satt fast under en bänk i domkyrkan i ett dygn, hemliga dokument hos Den finska farbrorn och ljudspår som hintade om nästa spår. Jason Bourne vandrade på Uppsalas gator.
  • Flogging Molly, Bad Religion och allsång. West Coast Riot, gbg.
  • Lapplandburgare, Yellow sunshine.

Nu
  • Snön. Plus: Ljusa nätter, framförallt via takfönstret ovanför vår säng. Minus: E är låg. Den tjur som med fantasins hjälp formas av en ljusslinga i trädet mittemot huset, som normalt syns i spegeln som sitter vid ovan nämnda takfönster, syns inte för all snö som ligger på fönstret. Snö på glasögonen - dålig sikt och klart ökad risk för facegrindning 2.0.
  • Glasögonheelveete. Ögonen är fortfarande skräp efter ett halvår med virusinfektion. Inget smink, bara preppglajer. Borde kanske kolla upp det där ordentligt, men...äsch.
  • Målar. Jag har kommit igång ganska bra nu, kanske delvis motiverad av de två (!) erbjudanden om utställning jag fick förra veckan. Vet inte om något av dem kommer att bli av men det känns ändå vettigt att åtminstone ha några färdiga målningar att visa.
  • Dödssynderna. I fotoform. Mer om det här.
  • Fight club. Som i just just nu, i bakgrunden. Jag kan inte låta bli att fortfarande älska den. Jag är Hannas träningsvärkssmärtande magmuskler som inte kan skratta utan att få ont.
Mål - 2009
  • Hålla kvar Erik. Ett märkligt mål kan tyckas, men likväl viktigt. Det viktigaste. Det enda viktiga. För jag vill inte göra en parafras på det förra inlägget och låta det handla om något annat än sprit.
  • Göra klart målningen till BMS (check, inklusive avtäckning med champagneglas och cider) samt fem egna målningar helt frånkopplade beställningsjobb.
  • Åka utomlands med E (planerad check, till Berlin i april - den här gången med ett boende närmare nächte Station: Alexanderplatz. Dock med en favoritirepris i form av tvillingbäddsommöblering)
  • Tillverka ett spel (planerad check, en Star Wars-version av klassikern Stratego, eller snarare Stratego: Legends). Alla 60nånting karaktärer är bestämda och delvis regelsammanfattade - i tabellform givetvis.
  • Inte skaffa barn. En självklarhet egentligen, men behövde läggas till som kontrast den evighet av människor som förra året bestämde sig för att yngla av sig. Fler lär det bli detta år, med tanke på att jag fortsätter närma mig den optimala knoddningsåldern. Det börjar till viss del bli tröttsamt, även om jag verkligen skulle uppskatta om systra min fick för sig att bli en till. Inte för att sannolikheten är särskilt stor, men hon kan vara oförtsägbar ibland. Hoppas bara att den lilla/-e i så fall blir engelsk-talande, det vore så svårt att vara den finurliga mostern som ska lära den allt viktigt om livets alla kryphål på spanska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0