Bauhaus, är inte det en konstskola?

Det var dags för rambygge. Således vinglade damtrallan med mig och mina spenderarbyxor på iväg till Bauhaus. Jag rafsade åt mig spik (notera att i Branschen är spik lite som ett grundämne och man undviker konstiga böjningar i plural) och bets innan jag till slut tog mig till virkeshyllan. Där hängde testosteronet tungt, men jag bävade inte för något utan traskade självsäkert in i djungeln av tum och sågspånsdoft och greppade ett antal tre meter långa otympliga sattyg. 
Väl betalad och klar var det dags för den slutliga kapningen, den perfekta lösningen för den som vågar sig till varuhuset utan takräcke, eller ens ett biltak för den delen. Med fem ramar planerade och inte alltför många centimetrars marginal var det tumstock fram följt av diverse patetiska försök till sågeri som visserligen slutade i mindre bitar, men på bekostnad av lite hack och mången dödad tid. Då och då kom det andra förbi för att låna såg, och jag som överockuperande fick ge plats åt dem som bara skulle kapa en enstaka gång eller två. Flera av dem var (hetero)par, där de enligt oskriven lag alltid hade samma fördelning: kvinnan mäter, mannen sågar (för så har det alltid varit). Det i sig var givetvis ganska underhållande, men riktigt glatt blev det inte förrän det sista paret för dagen dök upp. Mannen började nämligen då grymta om att sågarna var värdelösa (för "han kan det där med sågar"). Eftersom han hade använt samma såg som jag hade så kändes hans ord på något sätt värmande. Kan det vara så att jag inte är så dålig på att såga som jag tidigare trott, att det i själva verket alltid har varit sågens fel? Kan mina träslöjdslärare, den ena så uppgiven över min påstådda inkompetens att han försökte köra på/över mig (även om han drog någon rövarhistoria om att jag cyklade mot rött), ha haft fel? Kanske är jag egentligen ett geni bland träbitar och verktygslådor? 
Med nya självsäkra tramp tog jag mig därför sedan hem, redo att göra underverk i husets hobbyrum. Och hur det gick? Tja, det är väl tur att jag inte är perfektionist. 
Och min såg hemma är tydligen också jetedålig.

Kommentarer
Postat av: Kåle

Det var väl en karl som uppfann sågen, därav dess uselhet?

2009-08-03 @ 20:34:10
Postat av: Bjösse

Fast det där duger ju inte som argument, för jag tror att det var en karl som uppfann blixtlåset också, som trots allt är uppfinningen af uppfinningar.

2009-08-04 @ 07:39:20
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/
Postat av: Kåle

Men det var säkert på uppmaning av tanten!

2009-08-06 @ 09:47:11
Postat av: Bjöss

Ah, det låter sannolikt. Hon blev såklart trött på att sy på honom kläderna varje dag, för att sedan sprätta upp dem varje afton. Det blev en del gräl om detta då hon föreslog att han istället skulle gå klädd i en uppochnervänd tom potatissäck, varpå han sa några dåligt valda ord och fick sova på soffan i en hel vecka - för att till slut tvingas uppfinna en tillfällig nödlösning som sedan slog igenom med dunder och brak.

Nu när du säger det så verkar det hela mycket logiskt.

2009-08-07 @ 11:38:10
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/
Postat av: Lina Nääs

Du jag har testat din såg och den är faktiskt sjukt dålig

2009-08-09 @ 13:39:34
URL: http://www.penkslillaritblock.blogspot.comn
Postat av: Iris

frågestund på min blogg gå in och fråga :)

kram

2009-08-09 @ 14:03:50
URL: http://justiris.blogg.se/
Postat av: tina

hejsan! :)

vill du göra mig en jätte stor tjänst! <3

hade varit jätte snällt, och jag skulle tacka dig livet ut!



kan du gå in på denna bloggen:

http://elinanilssoon.blogg.se/2009/august/rosta.html#comment



och rösta på min bild, NR 5! <33

hade varit underbart!

tack <33



snygg blogg btw!

2009-08-09 @ 14:11:35
URL: http://missfakehair.blogg.se/
Postat av: SARAH

Är imponerad av alla dina fotografier! Jag håller också på med foto, ta en titt om du har lust :)

2009-08-09 @ 18:53:46
URL: http://dansarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0