Iiik!

Hej alla nya!
Tack så jättemycket för alla fina kommentar. Jag blir nästan lite nervös, jag har ett dagsbesökarsnitt på min sida på ungefär 4 stycken och vips var ni 1700 (hjälp!). Normalt brukar jag vara sjukt dålig på att uppdatera, men nu kanske jag blir taggad.

Svar på några av frågorna:
Ja, jag fotar själv. Jag blev intresserad efter att jag köpte en Nikon D80 för ganska exakt ett år sedan, men det är först nu när jag börjar få lite grepp om Photoshop som det börjar släppa...tror jag.

Pussrutan: Vi hittade den på Söder, men precis som mycket annan gatukonst verkar det här vara något som har spridit sig över flera städer. För er som inte riktigt är vana att leta gatukonst rekommenderar jag varmt att börja kika lite extra  på väggar, lyckstolpar, gator och skyltar - man vet aldrig vad man kan hitta.
Om man sedan är lite mer hardcore (läs: jag och min kärlek) kan man spendera en hel semester med att hitta undangömda juveler i de mest otippade städer (han är bättre på att dokumentera och har dessutom lärt mig allt om foto, honom hittar ni här). Det bästa sättet att spendera tid på enligt mig själv.

Byxorna finns i Västerås. Även där finns det liknande varianter över hela världen, varav kanske den mest kända är skor som hänger. Det grundläggande budskapet bakom skokastningsbeteendet verkar vara oklart, mer om det här.

Tåget vill jag inte berätta var det står, för information kan sprida sig lite väl fort på internet så med hänsyn till alla de duktiga graffitikonstnärer (ja, jag kallar dem konstnärer) som inte vill få sina verk automatiskt bortsanerade så låter jag er själva försöka hitta de nittioåtta vagnarna.

Puss!

/Hanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar gatukonst, har sysslat med det själv en del faktiskt och även varit runt och kollat i olika städer, ibland hittar man ju sockertoppar och det gör en glad.



och graffiti är helt klart konst! det är otroligt vad man kan skapa av lite färg och gråbetong. Slutade skapa för ca 6månader sen nu, du har inspirerat mig till att ta upp det igen.

2009-08-11 @ 02:56:52
URL: http://smet.blogg.se/
Postat av: H

Shit vad roligt att du tar upp gatukonsten igen! Om du på något vis skulle vilja visa vad du har gjort eller tipsa om i vilken stad jag kan hitta det så får du jättegärna maila (hanna.bjorkelund[at/snabel-a]gmail.com). Gaah, jag blir så imponerad över ni som kommer till skott. Ännu mer imponerad blir jag över folk som har kontroll över sin sprayburk för shit, det är faen inte lätt! Själv blir jag sugen på att testa någon sorts gatukonst varenda gång jag hör någon göra det eller ser något riktigt snyggt (alternativt när jag läste "Medan svensson åt plankstek), men äsch...det fastnar på duk istället.



Jag gillar din blogg och ska helt klart kolla in din veganblogg mer när jag inte är tio minuter från att bli för sen till jobbet. Det är lustigt, att vara vegan känns som att vara som i en hemlig klubb där alla känner en kontakt med varandra. Jag antar att det är för alla fördomar som t ex vegetarianerna nästan helt slipper. Ja, det och det faktum att de flesta veganer är det av etiska skäl och därmed har väldigt lika uppfattningar om något väldigt viktigt.

2009-08-11 @ 07:23:04
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du vet att det stavas lyktstolpar, av en ganska uppenbar anledning va?



Även om lyck-stolpar var ett väldigt gullig namn.. :-)

2009-09-14 @ 12:46:59
Postat av: Hanna

Jo, jag vet hur det stavas men ibland väljer jag mina egna stavningar såpass ofta att jag slutar tänka på det efter ett tag. Som att svordomarna alltid skrivs jevlar, geflar, jaavla, faen o s v.

2009-09-14 @ 12:59:58
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/
Postat av: Jeanette

stilren och snygg blogg :)

2009-09-14 @ 13:23:53
URL: http://nettyys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0