Flest facettögon förlorar - försöka förhindra

Det bor en fluga hemma hos oss nu. E är övertygad om det var sotaren som tog med den in. Som vi alla vet lever sotare på flugor, så det verkar rimligt. Den här lyckades helt enkelt fly. Go flugan!
Nu återstår bara det knepiga med att förstå hur den ska överleva. Den skulle såklart kunna stanna inomhus och bli lite av en vän. Han har trots allt en viss charm och har inte stört vår sömn en enda gång (duktig pojke/flicka!). Vet dock inte hur mycket mat han kommer att hitta. Äter flugor halvdöda-halvlevande växter? Sådana har vi ganska gott om, men jag vet inte riktigt om de är hämtade från hans naturliga habitat utan ganska säkert direktimporterade från någonannanstans, så shit, alltså...jag vet inte. Skulle såklart också kunna släppa ut honom men det är ju så kallt på nätterna och jag är rädd för att han inte ska klara sig.
Någon som vet, alternativt känner en entomolog?


För övrigt går väl mitt leva-cheap-ass-test sådär. Ikväll blir det antagligen födelsedagsfirande med sushi, på lördag en tur till Stockholm (inklusive irakiskt goff, ryktas det om) och om två veckor är vi i Ich-habe-eine-Auto-land (Berlin). Dessutom vill jag köpa nya kaffe/te-muggar. Frak!

Kommentarer
Postat av: Lina Nääs

Göööh! Får jag följa med när du köper kaffekoppsen? (dreggel)

2009-04-06 @ 15:08:59
URL: http://www.penkslillaritblock.blogspot.com
Postat av: Máma

Visst får du det, fröken Nääs. Det är lite oklart dock om det är meningen att jag ska fixa koppar som fungerar för både mig och Ojrik men äsch, vi kan fixa det vi gillar så får han klara sig. Mitt krav är ganska enkelt: de ska vara snygga och ha tunn kant. Och ooh, det ska alltså vara muggar som tål både te och kaffe och inte sådana där yttepyttiga koppar med fat som ger en lagom mängd vätska för att snorta, typ.

2009-04-06 @ 20:17:13
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/
Postat av: Penk

Men, de äter väl typ...bajs?

2009-04-12 @ 11:48:48
URL: http://penkslillaritblock.blogspot.com
Postat av: Máma

Oj...så du menar att jag borde ha lagt fram sånt åt honom? Så oortodoxt. Spelar ingen roll nu, jag släppte ut honom.

2009-04-12 @ 12:03:15
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0