Ormet kryper

Det är så lätt att skylla på hösten när man är lite seg, förvirrad eller bara allmänt oändligt trött. På en dag drar någon plötsligt i det till strömbrytaren fastmonterade snöret som hänger ner från den nakna glödlampan som påstås lysa upp vår tillvaro och inte nog med det, vi tvingas acceptera det hela med motiveringen att "vintertid faktiskt är den rätta tiden". Grr, vinter-rätt, vinter-schmett. Jag skulle kunna skylla på hösten för att jag inte har bjullat på ett inlägg på länge, för jag har faktiskt en massa vettiga ämnen som jag är sugen att skriva om men som fortfarande inte formulerats fram mer än som luddiga känslotankeflum.
Men det tänker jag inte göra.
Däremot har det funnits något annat som har snattat all min uppmärksamhet på sistone. Eller snarare någon annan.
Squee.
För er som inte visste är Squee är en bedårande liten klump av fällande hår och hård-ansikts-duttande osynliga nackmuskler. Det är ett paket av vandrande kärlek, lolcat-potential och uppfinningsrikedom när det kommer att få vatten från den mycket hemtrevliga punkt A (ett glas) till det inte fullt så charmanta punkt B (över hela bordet/golvet/böckerna/godtyckligt annat som man glömt för nära punkt A), för att så småningom sluta i punkt C (ovan nämnda fluffklump). Han har varit min familj i fyra år och har således känt mig längre än flera av mina närmre vänner.
Fram tills nu.
För nu har vi gått skilda vägar. Nej, han har inte dött (omg, han är ju för 17 Behemoth (möjligtvis inte fullt så burdus), han lär ju inte ens kunna dö). Vi har bara flyttat ifrån varandra eftersom jag ville att han skulle få leva med någon som hade lite mer tid för honom. Det här är en tomhet som jag har gått och förberett mig på i flera månader, men inte gör väl det att jag kan fatta vad det är som precis hänt.
Jag är visst lite seg av mig. 





Vi hörs när jag blivit vettig igen. Puss.

Kommentarer
Postat av: gaffan

Vavava?! Vart är han nu, lille snutten? Fy, hur har du det?



Själv har jag blivit med en till katt som Lusse gillar jättemycket.

2008-11-03 @ 07:56:18
Postat av: Bjösse

Jag satte ut en annons och nu har han hamnat hos en rar 60-årig kvinna som redan har en annan katt. Han är där lite på prov nu, för om det inte fungerar mellan missarna så får jag ta tillbaka honom. Men det verkar ganska lovande.

Men tomt blev det. Hör fortfarande hans tassande i lägenheten.



Oj, det var det värsta! vad är det för katt?

2008-11-03 @ 08:33:08
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/
Postat av: gaffan

Ok, ja det måste kännas väldigt tomt! Men blir han glad med den rara damen är det kanske bättre.



Det här är en katt från Örebros katthem, som jag är jourhem åt, mycket för att se om Lusse skulle må bättre av en kattkompis. Och det verkar han göra, så jag tror att jag kommer behålla den lille krabaten. Den nye heter Megge, är ca 1 år och kolsvart. Sylvassa klor och vill gosa mest hela tiden :]

2008-11-04 @ 07:01:14
Postat av: Bjösse

Ah, vad mysigt det låter. Ja, men det känns lite som att man har två alternativ om man har en misse hemma som får lite tråkigt när man är iväg mycket: antingen skaffa en till eller som jag lämna bort honom. Jag övervägde att skaffa en till men kände att projektet var lite för osäkert eftersom en av anledningarna till att jag inte alltid är hemma så mycket är för att det är så många i min närhet som är allergiska och då vill jag hellre ta mig till dem än tvärtom...och då skulle ju inte en till misse hjälpa, tyvärr.



Men ooh, kan du inte lägga upp bilder på den lille krabaten?

2008-11-04 @ 08:28:12
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/
Postat av: Bitte

Åhh, vilken fräck målning! För det är väl en målning i kombination av foto? Eller? Det liknar minsann min tjocka Gibson här hemma! (katten alltså) haha!

2009-08-09 @ 18:13:11
URL: http://bitte.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0