Taffel delüx

Kirchsteiger och Timell, härmed förklarar jag krig mot eder! Ty era händiga händer och top notch verktygsbälten har fått hela gefla svenska folket att ge er trånande blickar, fulla av avund. Måhända att edra tummar sitter där de ska, men edra klämkäcka leenden har fått andra att vilja följa er väg, om det så ska kräva en amputation och nål med tråd för att förflytta den tjocka lilla knölen som de flesta finner mitt i handen, till en plats närmre pek(/man skall icke peka)-fingret. Och tro mig, det är inte lätt att få stygnen snyggt om man inte har det till att börja med.
Detta är resultatet av era onda gärningar, indirekt åstadkomna via tidigare ägare till min lägenhet som inte fattade att han borde hållt sig kvar vid sin nisch* och inte traskat i väg utan pannlampa i hemmafixet mörka land:
  • Färgstänk överallt på golvet
  • En hatthylla monterad med fyra olika sorters skruvar, hål i spridd skala vilket har resultat i mer eller mindre (läs mindre) bra stöd för pluggarna, som för övrigt också verkade vara hämtade var och en från ett av världens fyra olika hörn. Och remember kids, Newtons högar med lagar säger att en hylla inte bara en kraft riktad neråt, utan dessutom (dessvärre med tanke på den högst bristfälliga upphängningsanordningen) utåt från väggen. Gahughah, var är fysikkunskaperna?
  • Brun, till syftet tapet-, färg målad en bit upp på taket, vilket inte var helt galant vid omtapetsering i vit kulört.
  • Brun, till syftet tapet-, färg målad en bit upp på listerna, vilket inte var helt galant vid omtapetsering i vit kulört.
  • Oslipat spackel under färglagret. Resultat: Buckel buckel (eller heter det böckel? Gefla västmanländska, den gör mig handikappad!) .
  • Och så vidare (här kan du placera in vilka övriga knep som helst som måhända fungerar enkelt för stunden men som blir fullständigt uruselt något år senare när någon annan (läs: jag) ska ta över).
Må ni få ruttna tomater gnuggande på era helylleskjortor samt sniglar (som inte skadades vid inspelningen) placerade på era ögon! Ty det har ni förtjänat, era rackarns girigbukar.


[Jag hade i varje fall vett att ta hjälp av någon som verkade kunna]
Tror jag.


PS. Nu är lampan färdiglimmad och uppsatt, samt styret klokt monterat till det sätt att den lilla pärlan återigen blivit en Säker Cykel. Ibland kan jag...om jag vill. DS.



*: Att dömma av arbetet: Släggtestare eller crash test dummy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0