Benen på ryggen och skägget i pannan

Långskägg förekommer i många former och stilar, men en sak har dess bärare gemensamt: engagemang på gränsen till envishet. Utöver detta OCD-liknande beteende är det svårt att dra några slutsatser om dessa hårmaskerade män på heltid*. Å ena sidan rawrstahfahraj med dreads på både knopp och haka. Å andra sidan rakat på huvudet, bar gaddad överkropp och något slags bekräftelsebehov för att personerna i fråga alltid (jag lovar) är trummisar och behöver kompensera för att de aldrig syns tydligt på scen genom att vara lite hårda/läskiga/längstskäggiga.

 

Jag försöker tänka mig själv i långt skägg. Det går sådär. Blir det inte stickigt? Och i vägen? Och ska det vara innanför eller utanför halsduken? Hmm…jag tror att långskägg är lite för komplext för mig. Och inte bara för att det kräver att man är mer true än att man spontan-namedroppar Babylon.

Snygghetsfaktor: Tre långskägg.

 

Långskägg att undvika: ZZ Tops! Jag skämtar inte. Jag skulle inte ens kunna försöka skämta om det ens om jag ville. Så illa är det.

 

*Holy motherfrak! Jag råkade precis snegla på teveapparaten och såg Leif Pagrotsky och geflar vad fascinerande det är att han trots platåskor och barnstol fortfarande inte når upp till sina vänners armhålor men samtidigt är så sjukt snygg och jag tänker att det måste vara skägget som gör det och shit, nu kan jag inte koncentrera mig för att jag återigen blev påmind om min hemliga förälskelse till denna mycket lilla man. Du får ursäkta mig om resten av inlägget efter stjärnesymbolen aldrig riktigt tar sig nu när jag blev så distraherad. Åh, LEIF! Om du tar över efter Mona lovar kanske jag nästan kan övertalas att rösta på er. Ja, det är en legitim anledning. Skägg, I tell you! Skägg!

Snygghetsfaktor: Tre långskägg.

Långskägg att undvika: ZZ Tops! Jag skämtar inte. Jag skulle inte ens kunna försöka skämta om det ens om jag ville. Så illa är det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skägg har tyvärr blivit besmutsat:

http://www.youtube.com/watch?v=lgAWeoCewzE

2010-11-16 @ 09:52:43
Postat av: Hanna

"Det är som mer än bara ett ord, det är som en livstil. Det är liksom...en religion, det är stort, för mig."

Han må vara vidrig. Han må vara full. Han må vara en tragisk dokusåpa med ett hippt låtsasnamn.

Men han har ju en poäng.

2010-11-16 @ 09:57:21
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0