Kära dagbok! Det här gjorde jag i onsdags.

Om jag hade lyssnat på mitt egna råd om att inte fota genom glas så hade det här fotot aldrig blivit till. Det hade betytt att ni hade sluppit se en skakig bild uppkommen genom dåliga inställningar och med en sjaskig färgnyans som så tydligt påminner en om nackdelarna med smygfotografering om man råkar vara en person som tycker det är pinsamt att bli påkommen görandes det (av med linsskyddet, sikta, klick, klart). Det hade också betytt att ni hade gått miste om att stifta en ny bekantskap med några av mina favoritboys: Telekioskgrabbarna.
Telekiosken är en hemmasnickrad klump på bottenplan av den galleria där vi alltid hamnar med kaffekoppen och juiceglaset. Om jag har förstått saken rätt så är det här ett sätt att effektivisera mobilabonnemangsförsäljningen genom det nya, djärva, konceptetet "vi hoppar inte på dem, de ska hoppa på oss". Framgången är högst...tveksam, för om man studerar dessa grabbar en längre tid inser man att de inte riktigt har händerna fulla. Folk köper helt enkelt inte mobil över disk längre och gör de det så sker det i stort sett enbart när de är trötta, har famnen full med matkassar och därmed är chanslösa mot de tjugo-nånting-grabbar med klämkäcka leenden som kastar sig över den långsammare gnun försvagad efter den plågsamma veckohandeln på ICA Kvantum.
Alltså är det oftast tomt vid Telekiosken och då ser det ut ungefär som på bilden. Så nu undrar jag om någon av er kan förklara vad de olika personerna v e r k l i g e n gör, istället för att sälja telefoner. För att mjukstarta kan jag berätta för er att killen i rött, a k a Puddingen stod och kråmade sig över disken för att fånga sig en potentiell flicksnärta till kund. E avslöjade att det tydligen är väldigt effektivt för killar (och tjejer?) att just stå och åma sig över en disk (hur jag nu ska reagera över att han besitter sådana kunskaper). Men vad gör de andra tre? Och kan det vara så att killen i rött faktiskt inte gör det jag tror han gör? Hjälp, någon?



Kommentarer
Postat av: gaffan

först och främst - är det verkligen en pudding?

2009-02-18 @ 12:56:49
Postat av: Bjösse

Hujhuj, nej absolut inte! Men han är ganska lik den allmänna defintion på astråkig "pudding". Åtminstone i hans egna ögon. När vi såg honom igen häromdagen så stod han lite halvt utanför buren/kiosken och sa saker i stil med "tja, hur är det" till alla tjejer som gick förbi. Sjukt tacky.

2009-02-19 @ 09:48:55
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/
Postat av: gaffan

hahahha men huuuuuu! berättade du för honom hur det var, eller undslapp du frågan tack vare manlig närvaro?

2009-02-20 @ 11:17:23
Postat av: B

Jag spanar bara uppifrån. Ingen närkontakt här inte! Faktum är att vi har fikat så många gånger på övervåningen, spanandes på dem att varenda gång jag går förbi dem, på markplan, så känns de lite overkliga. Ungefär som när man ser kändisar på stan.

2009-02-22 @ 10:30:35
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0