Gamlast

Jag vaknade, såg mig i spegeln och det slog mig - jag börjar bli gammal. Sådär gammal så att jag vill sminka mig, inte för att det är kul utan för att slippa påminna för mycket om Samara Morgan. Har SJ haft rätt hela tiden när de tycker att jag är Vuxen om drygt en och en halv månad? Visste de om att jag skulle föråldras precis just denna hösten? Vafalls, varför har de inte sagt något?! Innan jag vet ordet av kommer jag behöva visa leg på Systemet (teh ultimate förnedring). Gusheolov att jag har för vana att bli nykterist på vinterhalvåret (hej evighetssoffan, min bästa vän) och kan leva i förnekelse ytterligare sex månader.

Det finns dock en alternativ förklaring till mitt uppmosade farmorsansikte: Trötthet of Doom. Den här veckan har jag försökt ignorera att jag lever ett Vuxet Arbetsliv, vilket har resulterat i sena kvällar och mycket, mycket trötta morgonar. Förstår du vilket moment 22? Antingen växer jag upp och accepterar att jag lever för att jobba och inte tvärtom, eller så lever jag kvar i den naiva ungdomsillusionen om arbete som bisyssla, med garaneterat tantutseende inom några veckor. Fifan.

Det finns dock något som tyder på att jag faktiskt börjar bli vuxen, på riktigt. SMHI. Sveriges meteorologiska och hydrologiska institut. Jag har nämligen blivit beroende av det och studerar den lilla Flash-kartan vareviga dag. Inte för att jag ska göra något särskilt, heck, jag är ju knappt ens ute om dagarna! Det är ett mysterium, men det finns en liten risk att beroendet har något med åldern att göra. Kan det annars vara en kvarleva från i somras, när jag faktiskt valde utsida före insida? Eller från när jag var liten, då man faktiskt var ute jämt jämt jämt (och att smhi-kollen bara tog sig i uttryck lite försenat?)? Oj. Jisses vad länge sedan jag var liten...


Kommentarer
Postat av: ixlapixla

Det har inte något att göra med era delade 50000 vuxenpoäng som ni skaffat er? : )

Bli "vuxen" suger. Helt plötsligt blir det skiiiiitdyrt att åka med SJ / flyg / gröna lund. : (

2009-08-30 @ 08:23:36
Postat av: Hanna

px: Det kan helt klart ha något med det att göra, men ska jag vara ärlig har jag ridit vuxenpoängståget i flera år (bilen var bara droppen som välte kruset helt gefla omkull) nu och det blir bara värre och värre: Färdig utbildning, jobb, bobyggande, soffa of eternity...och listan fortsätter!



Tackolov för ps3, Preacher och skattjakter - de håller mig ung. -are.

2009-08-30 @ 16:35:21
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/
Postat av: Amelie

Åhh men jag vet - jag är också helt beroende av SMHI! Plötsligt kommer jag på mig själv med att säga "ja det ska ju bli fint väder nästa på torsdag". Vem bryr sig liksom? Snacka om pensionärsvarning!

2009-09-01 @ 20:37:19
URL: http://skepp-ohoj.blogspot.com
Postat av: Hannibal

Jag har i och för sig (uttalas siig, inte sej) en teori om att jag har en del defekter i mitt slösurfeliv (det är ansträngande att börja följa nya bloggar/forum/communities och de som finns börjar sakta smådö (antar att jag måste vänta med uppdatering från din blogg tills du har det "lite lugnare"?)) för tillfället och tar till alla tänkbara nödlösningar. Det är en ohållbar teori, men då har jag i varje fall något att skylla på.

2009-09-02 @ 07:04:08
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0