Saker man kan hitta i min anteckningsbok, från vänster:


1. Lina/PapperspåseNinjaKattens första bekantskap med graffiti, via Eriks ShinHan Arts Touch-pennor. Notera hennes djärva linjer och normbrytande egna stil (inverterat bajtande, skulle man kunna säga).
2. En "It has broken"-notis på baksidan av ett (ClasOhlson, 45 kr akryltuben?-)kvitto, för att till Erik påpeka det defekta barnet som liksom gett upp hela livet på grund av tristess och låg på magen på golvet med armar och ben apatiskt lealösa medan den arma modern försökte slå in något vid presentinslagningsdisken.
3. Mitt försök att teckna zombies. Som sig bör när jag försöker teckna något utan förlaga så blev det en klump med skräp, så det kommer nog dröja länge innan jag gör ett ytterligare försök.
4. Kofi Annan, för att testa Linas spexiga tuschpennor. Det var skoj ett tag, men är mest anpassat för sådana som går från idé till färdig teckning (kolla in linas sida, t ex), vilket jag aldrig lyckas med.
5. En cylon i presentpapper och lite svart. Det här var på den tiden då jag fortfarande hade ambitiösa drömmar om att göra ett battlestargalacticacollage till Hanna Fahl. Lyckligtvis gav jag upp den galna idén och målade fram det hela istället (hoppas hon blir glad, åtminstone om E lyckas klämma fram ett kärleksbrev åt henne i samma veva). Påminn mig för övrigt om att aldrig igen göra tumnagelstora ansikten som faktiskt ska föreställa specifika personer. Vansinne och svordomar.

Något jag däremot inte hittade var min påbörjade Stratego-spelbricka föreställandes Grand Moff Tarkin, vilket var vad jag letade efter, så den lär ligga kvar på Waynes (frak!). Fik är för övrigt de absolut bästa ställena att ägna sig åt pyssel. Vissa menar att det är då man ska passa på att prata med varandra, "umgås", som om umgänge inte skulle kunna vara detsamma som att sitta med varsitt eget projekt och som mest mumla lite då och då till varandra, samt dela på en femma (en så kallad KP) om fiket inte erbjuder gratis näspudringsrum. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0