Ute i godast tid

Jag skulle skriva ett inlägg om ord,
om hur det känns att frossa i dem,
njuta av varenda välformulerade fras och smaska extra högt
för det är så man ska göra när man moffar något smarrigt.

Jag skulle skriva om kicken av att få ihop något fyndigt
när man annars mest pratar gnällbältska
(med u och ö som samma ljud)
eller bara är fantastiskt trögtänkt
och inte heller lyckas få till några snitsiga imitationer
när det är anekdotdags runt fikabordet.

Hur faen gör de där som får sitt tal att låta som en spontan välformulerad blandning av humor, värme och närvaro?
De har bergis en fusklapp i fickan.

Jag skulle skriva om att få belönas av andras texter,
att läsa något så välformulerat att det vattnas i ögonen.
Att få mail från sin grafiklärare om "gratis åkband till ett språkligt tivoli"
eller få äran att mysa med ännu en Erlend Loe-bok
(och som vanligt bli kär i huvudpersonen).

Men det får bli någon annan gång.
Istället förvandlas inlägget till en liten enmannashow
i form av en affish.
Se det som en inbjudan.


Kom och lek,
om ni vill.
Icke-publicerade målningar och ännu okänt vernissagesnacks utlovas.

PS. I september alltså, inte imorgon. DS.

Kommentarer
Postat av: maggis

jag gillar din blogg verkligen! Humorn, sätter du skriver på, fotona och allt tillsammans. Jag blir glad på något sätt, skrattar lite tyst för mig själv och får en önskan att kunna formulera och få fram på ett liknande sätt. Tummen upp. haha:)

2009-08-12 @ 21:58:31
URL: http://maggissen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh, skojigt att jag kan muntra upp! Äh, jag slår vad om att du också kan formulera en massa vettigt. Det finns två trick för detta:

¤ Formulera orden i huvudet fram och tillbaka tills du blir nöjd.

¤ Se för 17 till att bli nöjd och sätt inte för höga krav! Åtminstone är det ett knep jag behöver ta till ganska ofta, för har jag för höga förväntningar på mig själv så slutar det alltid med att inget blir gjort, eller åtminstone aldrig upplagt här.

2009-08-13 @ 11:32:27
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/
Postat av: visornas andan

åh, jag är glad att råkade klicka mig fram hit. det här är ju helt fantastiskt!

2009-08-13 @ 20:52:50
URL: http://abstraktion.blogg.se/
Postat av: gaffan

hurra för utställning, lycka till eller vad man säger!

2009-08-15 @ 12:20:38
Postat av: Bjösse

Ja shit, jag har precis insett att "Lycka till" faktiskt är vad man ska säga inför en utställning/vernissage, vilket känns ganska knasigt för då är ju som allt jobb redan klart (mer än att man eventuellt ska mingla lite också), men tack ändå!

2009-08-15 @ 17:43:09
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0