Snooooze. Snoozesnoozesnos.

När man är dum nog att gå upp 04.55 för att flexarbeta är man ett eller flera av följande:
  • dum i huvudet
  • befogad att slippa skriva nya statusrader och kan återvinna fredagens: "pushtheredbutton tänker sig Damn som den perfekta starten på dagen. De kommer intågandes från klädkammaren (där de får stå tätt, tätt inför varje morgonshow) i en synkroniserad så kallad "hiphopdans", för att sedan sätta igång svängomen med det de gör bäst: basriff, trumlattjande och ett eller annat dragspelsstråk. För att toppa det hela springer sedan Timbuktu (raklång) fram från under sängen och gör den redigaste höftrullningen."
  • trött nog att ändå inte lyckas göra så mycket annat än att fota när man väl kravlar sig iväg till arbetet och förväntas bota världen från pest och kolera.
Jag hittade återigen en pryl vars funktion jag inte känner till
och antog för enkelhetens skull att den bergis är totalt meningslös.
Eller en mjukglassmaskin.



Ute levde livet vidare utan mig.
"Kapitalistsvin", tänkte jag och höttade med näven åt mig själv.
Det hade jag förtjänat.




Kommentarer
Postat av: Mia

Väldigt vackra bilder du har :)



Kramar Mia

2009-08-10 @ 10:16:47
URL: http://ungmammamia.blogg.se/
Postat av: Tanja

Underbara bilder! Verkligheten, inte för den skull tråkig, dum eller brutal. Bara verkligt och ärligt.



Både du och din pojkvän har en fantastisk förmåga att hitta det vackra i det vardagliga. De saker vi har runtomkring oss och som vi ser dagligen, men ändå inte ser, då de tillhör just vardagen. Grå betong behöver inte vara grå betong... ;)



Nåja, för att inte svamla alltför mycket och för att göra det kort. Jävligt fina bilder! (båda)

2009-08-10 @ 12:09:23
Postat av: Lina Nääs

kapitalistsvin!

2009-08-10 @ 22:33:33
URL: http://www.penkslillaritblock.blogspot.comn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0